DEL
hyra kontor

Detta inlägg är ett betald inlägg och görs i samarbete med de börsnoterade företagen och / eller deras produkter. Alla hyperlänkar betalas därför hyperlänkar.

Det är oerhört viktigt att Google kan läsa och förstå en webbplats och det finns många olika sätt att berätta för Google hur det ska göras. En av sätten är genom att använda olika ”taggar”. I det här inlägget kikar vi på betydelsen av att sidan anpassas till rätt land så att sökmotorerna vet var och när sidans resultat ska visas för användaren.

Taggen som definierar språket på sidan heter ”hreflang” och introducerades 2011, vilket gjorde jobbet med flerspråkiga webbplatser mycket enklare och mer hanterbart för Google. Hreflang-taggen berättar för Google vilket land och/eller region och språk du använder på en sida, så att sökmotorer kan visa rätt resultat för användarna som söker efter någonting bestämt. Var uppmärksam på att taggen endast tar hänsyn till dina språkinställningar i webbläsaren. Inte din faktiska position. Google använder attributen hreflang = ”x” och rel = ”alternate” för att visa korrekt språk eller webbadress på rätt språk i sökresultaten.

Webbplats på flera språk

Har du företag i flera länder finns det olika alternativ att förhålla sig till när det gäller webbplatsens olika språkversioner. Först och främst beror det på din budget och företagets framtidsvisioner. Är målet att dominera de olika marknaderna på olika sökmotorer ska du skapa flera olika domäner i flera länder som t.ex. .de, .com och .se. Det här alternativet kräver en större budget eftersom de olika domänerna behöver underhållas kontinuerligt. Har du en mindre budget och bara önskar att vara närvarande i de olika länderna kan det räcka med en domän med varianterna .com/se eller .com/en etc. Hos företaget Matchoffice kan du hyra kontor och olika typer av företagslokaler i flera olika länder. Det framgår tydligt i botten av deras olika sidor där man aktivt valt att fokusera på de enskilda länderna och ge varje land full uppmärksamhet.

EFTERLAD ET SVAR